Jezelf als ondernemer zichtbaar maken, dat is iets spannends
Je weet dat je boven dat maaiveld moet uitkomen of je wordt niet gezien…
In een wereld waar alles zo razend snel gaat en de voorkeur eerder naar het visuele gaat – mensen lezen niet meer graag veel tekst – moet je de aandacht kunnen trekken.
We kunnen het ons niet permitteren om een muurbloempje te zijn, maar we willen ook niet schreeuwerig overkomen, we willen “authentiek” zichtbaar zijn!
Want authentiek overkomen, heeft zo zijn voordelen:
- Je komt geloofwaardig over.
- Mensen zullen je sneller vertrouwen.
- Je trekt gemakkelijker jouw doelgroep aan, mensen die jou zelfs beter liggen!
- Je straalt jouw energie uit en daar voelen mensen verbinding mee.
welke belofte maak je met je huisstijl?
Je huisstijl en je visuele uitstraling spelen een rol die je niet mag onderschatten.
Ze communiceren een non-verbale boodschap. Het is alsof je met je huisstijl een belofte maakt en daarmee vertelt wat je toekomstige klanten van je mogen verwachten.
Hoe begin je daar dan aan om je persoonlijkheid, je eigen identiteit te vertalen?
kleur is een prachtig communicatie instrument
Wel, kleur is een fantastische communicatiemiddel! Wetenschappelijk onderzoek wijst aan dat ons brein met emoties reageert op kleur.
Wanneer je klant beslist om met jou als ondernemer in zee te gaan, dan zullen emoties daar een grote rol in spelen. Je klant wil namelijk een positieve ervaring en verbinding met jou.
Kleur en de eerste indruk vormen dus een zéér interessant paar.
Met welke kleuren ga jij dan jezelf aan de wereld presenteren?
Ik werk met een wetenschappelijke methodiek die via een persoonlijkheidstest je innerlijke kracht onderzoekt en die verbindt met 40 kleuren.
Wist je dat:
- De eigenschap van een kleur ( gedempt, fel, diep of licht) jouw favoriete gedrag kan uitstralen. Mensen kunnen dus onmiddellijk jouw energie oppikken. Stel dat jij houdt van structuur en houvast en jij niet over één nacht ijs gaat vooraleer je actie onderneemt, dan zullen diepe kleuren dit aspect van je persoonlijkheid benadrukken.
- Iedere kleurfamilie ( rood, groen, bruin, turkoois, zwart-wit, roos, blauw, oranje, geel en paars ) een drijfveer vertegenwoordigd. Een drijfveer is iets dat jou motiveert om er voor te gaan. Zo kan het bijvoorbeeld jouw prioriteit zijn om van betekenis te willen zijn. Dat vertaal je bijvoorbeeld met roze.
- Je een blauwdruk kan laten maken van 4 kleuren die jouw belangrijkste talenten en kwaliteiten weergeven.
Mijn blauwdruk vormt de basis van mijn nieuwe huisstijl 3:0
Het werd tijd voor versie 3:0 is. Ik ben als mens opnieuw geëvolueerd en ontwikkeld.
In mijn nieuwe huisstijl wil ik dan ook zichtbaar maken wie ik ben en mijn kracht uitstralen.
Lila, rood, crème en purper behoren tot mijn krachtkleuren. Ze vertegenwoordigen niet alleen enkele belangrijke zaken die voor mij prioritair zijn, maar belichamen ook mijn belangrijkste talenten en kwaliteiten. Zo kan ik me zelf puur en onversneden laten zien aan de wereld!
what you see, is what you get!
Lila
De paarse kleurfamilie staat voor intuïtie en verbeelding. Daar heb ik heel veel van. Ik inspireer graag en daarom kies ik voor de lichte kleur van die familie.
Lila benadrukt mijn sensitieve intelligentie die in mijn werk een grote meerwaarde is. De persoonlijkheid van mensen aanvoelen. De kleur staat ook voor de kwaliteiten verfijnd, vrolijk en bezield.
Rood
De rode kleurfamilie staat voor passie en ambitie. Ja ik ben gepassioneerd door kleur en heb de ambitie om zoveel mogelijk andere ambitieuze vrouwen en bedrijven naar een zelfzekere identiteit te brengen.
Rood is een ”vuur” kleur : Ik breng graag mijn klanten in beweging om blijvend impact te hebben en te kiezen voor authenticiteit met veel zelfvertrouwen.
Rood is de gepassioneerde winnaar 😊. Heeft als talenten besluitvaardig, daadkrachtig, resultaatgericht en snel😊!
Purper
Purper is ook een vuurkleur. Purper is de artistieke ondernemer die fel vertrouwt op haar gevoel. Je ziet, ik heb de paarse kleurfamilie twee keer in mijn blauwdruk. Intuïtie en verbeelding zijn dus erg sterk aanwezig in mijn persoonlijkheid.
De kleur laat tevens zien dat ik onbeperkt ben en vindingrijk en dat ook in actie omzet. Ik denk dat mijn klanten dat kunnen beamen 😊
Purper staat voor uitgesproken en ja, dat ben ik.
Crème
We voegen ook tenslotte nog crème toe aan mijn huisstijl. Crème staat voor het deel van mij dat graag mensen op een zonnige manier inspireert en adviseert. Klanten weten dat ik steeds opgewekt ben en hen met zachtheid zal behandelen. Ik houd ook van orde en houd graag mijn contacten zuiver…
Je hebt een vertaler nodig van je identiteit!
Personal branding is cruciaal om jezelf op de kaart te zetten.
Hoe dichter je je authenticiteit kunt benaderen, hoe beter.
Maar je hebt een vertaler nodig van jouw identiteit en innerlijke kracht.
Gelukkig ben ik zelf gecertifieerd als persoonlijke kracht coach, dus kon ik mijn “true colors” zelf aan het licht brengen.
#perfectstory heeft de rest gedaan….en wat een rest….zo bangelijk trots ben ik op mijn nieuwe huisstijl en overzichtelijke website. Liesbeth en haar team zijn van kapitaal belang geweest. Zij hebben de verdere vertaling gemaakt om met mijn innerlijke krachtkleuren ook vorm te geven aan heel wat andere aspecten.
Je hebt een team van mensen nodig die je uplift, jou ziet zoals je bent en daar dan de vertaalslag van kan maken zodat je kan stralen op jouw professioneel podium.
Wil jij ook jezelf authentiek voorstellen in je huisstijl, branding, website? Niet volgens de marketing regels, maar vanuit jouw identiteit?
Ik leg graag de rode loper voor je uit, laat zien welke stralende kracht in jou zit, zodat jij vol zelfvertrouwen jezelf kan laten zien aan de wereld.
Ontdek hoe jij je innerlijke ster kan herontdekken in A star is Born. Do it now 😊!
Check https://www.veerleraemdonck.be/shine-bright-a-star-is-born/